Tuesday, September 30, 2014

Report from Ground Zero -- Compte Rendu de Ground Zero

(Traduction en français plus bas)

After running errands downtown on Saturday, I had the opportunity to spend an hour in prayer on Bank Street. I’ve participated in 40 Days for a few years, and nothing seemed out of the ordinary about this shift.

People stopped to stare at our small gathering. A passing taxi driver honked his horn and gave us a thumbs up. I looked up at the window closest to the abortion facility and felt the same weight – the same sense of hopelessness – that accompanies every visit to a place like that.

What I didn’t expect was that some of it would soon lift. I remembered the words to one of my favourite worship songs. It always gives me the courage to engage in spiritual battle in the midst of darkness.

On Friday a thief, on Sunday a king
Laid down in grief, but awoke with the keys
To hell on that day. First born of the slain,
The Man Jesus Christ laid death in his grave

We need to grieve the countless lives that have been lost to abortion. We need to remember the damage that has been done to those who survive. Yet it is just as important to remember that we haven’t been left alone to fight. We love and serve a God who is powerful enough to conquer death, and who is just as distressed by what happens to His children as we are. With His help, we will achieve our goal of an abortion-free Canada.

 I lift up my eyes to the hills.
 From where does my help come?
 My help comes from the Lord,
 who made heaven and earth.


- Psalm 121:1-4

--Taylor Hyatt

(français)

Après avoir fait des commissions samedi, j'avais la chance de passer une heure en prière sur Bank Street. J'ai participé à 40 Jours pour quelques années, et rien ne semblait hors de l'ordinaire pendant cette fois-ci.

Des gens se sont arrêtés pour regarder notre petit group. Un chauffeur de taxi a klaxonné et nous a levé le pouce. J'ai regardé la fenêtre le plus proche du centre d'avortement, et j'ai senti un poids-- un sentiment de désespoir-- qui accompagne chaque visite à cet endroit.

Je ne m'attendais pas à ce que ce sentiment se lèverait. Je me suis rappelée des paroles ma chanson de louange préferée. Elle me donne toujours le courage d'entreprendre la bataille spirituelle au milieu de la noirceur.

Un voleur le vendredi; le dimanche, un roi
enterré avec tristesse, mais reveillé avec les clés
aux enfers cette journée, premier-né des abattus
l'homme Jésus-Christ a déposé la mort dans son tombeau

On doit faire le deuil des innombrables vies perdues à l'avortement. On doit se rappeler du tort fait à ceux et celles qui ont survécu. Mais c'est aussi important de se rappeler que nous n'avons pas été abandonnés dans ce combat. Nous aimons et servons un Dieu qui est assez puissant pour conquérir la mort, et qui est aussi boulversé que nous. Avec son aide, nous atteindrons notre objectif: un Canada sans avortement.

Je lève les yeux vers les montagnes:
d'où me viendra le secours?
Mon secours viendra de Yahweh,
qui a fait le ciel et la terre.

Psaume 121 1-2 (Traduction de la Bible catholique Crampon).


No comments: